Akeneo PIM

De centrale punt voor al je productdata gekoppeld met je webshop & andere systemen.

Herken je het wel? De minimale product data die vanuit je ERP-systeem naar de webshop gestuurd wordt? Je bent veel tijd kwijt aan de Excel sheets die de fabrikant heeft gestuurd? Of de tijd die medewerkers kwijt zijn om de producten bij te houden!

Dit kunt je vergeten door het inzetten van een PIM (Product Information Management) software.

Wat is Akeneo PIM?

Akeneo is een open source product information management software. 

Simpel gezegd is Akeneo een gebruiksvriendelijke software die je kunt installeren op een server om vervolgens al je product data te importeren, te optimaliseren en te exporteren. 

De vraag is natuurlijk, waarom zou je dat willen? Je team gebruikt al verschillende software op dit moment. Een ERP-systeem,  een webshop, misschien een WMS en nu een PIM bij. De waarde van Akeneo PIM is zo hoog dat het meer gemak, snelheid en kwaliteit naar je processen brengt. 

Waarom Akeneo/PIM?

Stel voor dat je 1000 producten hebt. Meestal heeft de ERP-systeem de minimale informatie zoals een artikelnummer, prijs, een afbeelding en minimale omschrijving. Deze producten worden gestuurd naar de webshop en daar moet het uitgebreide informatie toe gevoegd worden. Gemiddeld ben je 10-15 minuten per product kwijt.

Wat als je 5000 producten hebt met gemiddeld 15 kenmerken en ook in 10 talen. Dan ben je lang bezig om alles in orde te krijgen.

De reden om een PIM te gebruiken is om betere overzicht te hebben van jouw product data, sneller kunnen werken en ook eenvoudiger deze data kunnen uitbreiden, kunnen vertalen en ook naar andere systemen kunnen sturen zoals bol.com, resellers, brochures en veel meer. 

De voordelen van Akeneo

Met een Akeneo kun je sneller product data uitbreiden.

Eenvoudiger categorieën, attributen en vertalingen toevoegen.

Producten automatisch naar de webshop sturen wanneer ze complete zijn.

Verschillende versies van je product data exporteren en bieden aan partners.

Data koppelen met webshops, marketplace e andere software.

De centrale punt voor al je productdata.

Hoe werkt Akeneo?

Akeneo maakt het mogelijk om verschillende product data te importeren en vervolgens te koppelen aan je webshop en andere systemen. Je kunt data importeren door Excel bestanden te uploaden of juist direct koppeling te maken met andere software die de data hebben. Akeneo hanteert de drie stappen naar succes. 

  1. Verzamel
  2. Verrijk
  3. Verspreid

Via Akeneo kun je data verzamelen vanuit verschillende bronnen. Dit leidt tot verrijken van de data. Vervolgens kun je de data verspreiden en sturen naar andere systemen.

Wat zijn de kosten van Akeneo PIM?

De kosten van Akeneo implementatie is afhankelijk van je wensen en huidige processen. We implementeren Akeneo en koppelen deze aan Magento 2. 

We implementeren Akeneo in koppeling met Magento 2. Wil je meer weten? neem gerust contact met ons op. 

Akeneo en Magento 2 koppeling.

We koppelen Akeneo aan Magento 2 waarbij volledige koppeling via de API werkt. 

    • Koppeling van producten
    • Koppeling van attributen
    • Koppeling van attribute sets
    • Koppeling van categorieen
    • Koppeling van groepen en families
    • Koppeling van meerdere web sites en talen
    • Koppeling van media en bestanden

    Akeneo koppelen aan andere systemen

    Wil je Akeneo koppelen aan een andere software? neem gerust contact met ons op en we presenteren de mogelijkheden. 

    Klaar voor online groei?

    Laten we samen kijken hoe we jouw Magento
    webshop laten groeien!
    Bel met UX MAZE op 0318 24 00 49

    Pin It on Pinterest