5 Voordelen van een webshop naast een fysieke winkel

Het aantal online verkopen neemt toe. Online bestedingen groeien met 8,5% naar € 10,6 miljard in 2013. Nederlanders hebben vorig jaar bijna €14 miljard euro besteed aan aankopen via internet. Daartegen staat dat fysieke winkels op de fles gaan.

 

Een webshop naast een winkel heeft zijn voor- en nadelen. Als ondernemer ben je bezig met het verbeteren van je bedrijf en wil je de beschikbare kansen benutten. Online zijn er veel mogelijkheden, echter komen er veel bij kijken om succesvol te zijn.

 

Internet is niet meer weg te denken is in ons leven en vooral zijn we met onze smart phones zijn vaak online. Consumenten gebruiken het internet om meer informatie te vinden over de producten en diensten die zij willen kopen. Sommige producten willen zij niet direct online kopen. Die willen ze eerst voelen, zien en aan doen. Dit maakt de combinatie van een webshop met een fysieke winkel zeer interessant.

 

Een webshop verhoogt je zichtbaarheid op landelijke en lokaal niveau en zorgt er voor dat mensen in de omgeving jou vinden en naar de winkel komen.

1) Extra verkoopkanal

Steeds meer consumenten gebruiken het internet op hun telefoons en op PC’s om informatie te zoeken over producten. Een webshop is een extra verkoopkanaal voor je bestaande en nieuwe klanten. Hiermee geef je de consumenten toegang tot jouw assortiment.

2) 24/7 open

Steeds meer consumenten gebruiken het internet op hun telefoons en op PC’s om informatie te zoeken over producten. Een webshop is een extra verkoopkanaal voor je bestaande en nieuwe klanten. Hiermee geef je de consumenten toegang tot jouw assortiment.

3) Eenvoudig om jouw assortiment uit te breiden

Heb je een nieuwe product? Dit kun je toevoegen tot je webshop zonder het eerst in je winkel te hebben. Dit geeft je de kans om je assortiment snel uit te breiden en zonder extra kosten.

4)Verhoog jouw online aanwezigheid

Afhankelijk van het product bepaalt de koper/gebruiker waar hij zijn producten koopt (online of fysiek). Wanneer iemand opzoek is naar een lokaal bedrijf. Zal jouw webshop meer kansen bieden dan alleen een lokale fysieke winkel. Een webshop is 24/7 beschikbaar en zal constant jouw mogelijke klanten trekken.

5) Automatiseer jouw verkoopprocess

Sommige klanten kunnen telefoinsch of per mail een bestelling willen plaatsen. Een webshop biedt deze klanten de mogelijkheid om zelf online te bestellen en dus jouw tijd besparen voor het verwerken van telefonische en mail orders.

Pin It on Pinterest