10 tips voor een betere Magento webshop vindbaarheid

10 tips voor een betere Magento webshop vindbaarheid

Een belangrijke voorwaarde voor het succes van een webshop is natuurlijk de vindbaarheid. Om iets te verkopen en naamsbekendheid te verwerven moeten mensen immers wel op je website belanden.

Om de Magento webshop vindbaarheid te verbeteren biedt de back-end van Magento een aantal handige opties. Deze opties maken jouw webshop gemakkelijker herkenbaar voor zoekmachines. Hieronder volgen een tiental tips.

1) Zorg voor leesbare URL’s

Het is allereerst van belang om in het achterhoofd te houden dat potentiële klanten echte mensen zijn. En die zoeken naar specifieke producten. Gebruik daarom bij voorkeur veelvoorkomende karakters en productgerelateerde woorden in de URL-structuur

Door een concrete productnaam of -omschrijving in de URL te vermelden vergemakkelijk je het herkenningsproces voor de bezoeker aanzienlijk.

 

Een URL als nl/kinderkleding/groene-jas scoort bijvoorbeeld beter dan een omschrijving waarin het laatste deel alleen bestaat uit een productcode of nummer. Magento biedt gelukkig de optie om via de tab URL Options URL’s te versimpelen.Door ‘No’ in te vullen bij het veld Add Store Code to Urls kan worden voorkomen dat er lastig vindbare winkelcodes in URL’s belanden.

2) Maak goed gebruik van metadata

Een zoekmachine als Google maakt ook gebruik van metadata om een tekst in de zoekresultaten te tonen. Het verdient dus aanbeveling om de metadata in een webshop standaard bij te werken en per productpagina voor variatie te kiezen. Relevante omschrijvingen met sterke keywords zorgen ervoor dat zoekopdracht en webshop een betere match vormen.
Het instellen van metadata in Magento kan via het admin-panel. Kies system/configuration/design/HTML heads en voer hier een zogenaamde generic rule voor de website in. Door naar individuele pagina’s en categorieën te navigeren, is het ook mogelijk om de titel en metadata per pagina in te vullen of aan te passen.

 

Het wordt soms vergeten, maar ook afbeeldingen en video’s kunnen internetgebruikers naar een website dirigeren. Maak daarom gebruik van omschrijvende bestandsnamen voor de afbeeldingen op de webshop. Via Google Image Search kunnen relevante beelden aan de hand van een omschrijvende bestandsnaam veel gemakkelijker worden gevonden.

3) Voorkom dubbele content

Veel duplicate content, oftewel repeterende teksten en omschrijvingen, is slecht voor de vindbaarheid van een webshop. Google straft herhaling namelijk af. Het zou bijvoorbeeld kunnen dat een ondernemer zowel een blauwe herenjas als een blauwe damesjas verkoopt en die allebei heeft aangeduid met de productnaam ‘blauwe jas’ Voor de verkoper is duidelijk dat het om twee verschillende producten in een aparte categorie gaat.

 

Voor Google is het echter lastiger om te bepalen welke producten exact matchen met de zoekopdracht van de gebruiker, zeker wanneer de artikelen gebruikmaken van dezelfde titel en omschrijving.

 
Gelukkig biedt Magento ook hier de helpende hand. Navigeer naar system / configuration / catalog / search engine optimization en stel de optie ‘No’ in voor de instelling Use Categories Path for Product URLs. Door de Canonical Link Meta Tag op ja te zetten, voorkomt u dubbele content als producten zich bevinden in meerdere categorieën.

4) Gebruik de Google XML Sitemap Generator

Een handige Magento-tool is de Google XML Sitemap Generator. Hiermee kun je de structuur en essentiële inhoud van of belangrijke producten op de webshop direct laten indexeren.

Om het werk te automatiseren en te voorkomen dat hij steeds op genereren moet drukken, kan een webshopbeheerder het aanmaken van een XML-sitemap ook automatisch laten gebeuren. Hoe vaak de instellingen aangepast moeten worden, hangt af van persoonlijke wensen en het type webshop.

5) Google Analytics integreren

Google Analytics is een handig stukje gereedschap om het surfgedrag van websitebezoekers en het succes van website en keywords te analyseren. Zo kan een internetondernemer in een oogopslag zien welke producten en pagina’s het goed doen en welke juist niet.

 

Magento biedt via het configuratiemenu de mogelijkheid om analytics te integreren in een webshop en zo de verkoop- en marketingstrategie te optimaliseren.

6) Zorg voor een duidelijke hiërarchie

Ook de opbouw van een website is van belang voor de mate van vindbaarheid. Kies voor een aantal hoofdonderwerpen die de kapstok vormen van de webshop.

 

Hieraan kunnen vervolgens diverse deelonderwerpen worden ophangen die een treetje lager staan in de digitale paginahiërarchie. Een dergelijke structuur, die als ze goed wordt toegepast ook leesbare URL’s oplevert, werkt prima in Google.

7) Wees consistent in het bijwerken en updaten

Regelmaat aanbrengen in het toevoegen van teksten en producten op een website zorgt voor meer structuur en betere groeikansen. Probeer vaste datums in te plannen voor het bijwerken en updaten van de webshop.

 

Consistent nieuwe en goede content toevoegen is namelijk gunstig voor de SEO-ranking van een website. Dankzij de statistieken van Google Analytics wordt ook zichtbaar wanneer een groot deel van de doelgroep online actief is. Probeer activiteiten op dit surfgedrag af te stemmen.

8) Publicaties automatiseren op sociale media

Zodra je een artikel hebt geschreven of een nieuw product aan de webshop hebt toegevoegd, wordt het tijd om dit heuglijke feit met de wereld te delen.

 

Diverse onderzoeken hebben namelijk uitgewezen dat er correlatie bestaat tussen hoge posities in zoekmachines en aandacht op sociale media. Handmatig posten op Twitter, Facebook of Google+ is een (best wel tijdrovende) optie. Gelukkig zijn er ook tools (bijvoorbeeld Dlvr.it of Zapier) waarmee dit proces via de RSS feed van de website geautomatiseerd kan worden.

9) Maak goede landingspagina’s

Een landingspagina is het entreeportaal waardoor een bezoeker een website betreedt. In principe kunnen dit alle pagina’s zijn zoals de homepage (index.php), een productpagina, categorie of zelfs de contactpagina.

 

Omdat het voor een klant niet altijd prettig is om ellenlange verhalen te moeten lezen bij een product, de categorieweergave of een eenvoudige contactpagina, is het verstandig om aparte landingspagina’s in te zetten. Hier kan de webshopeigenaar een informatieve tekst kwijt met een groot aantal belangrijke zoekwoorden.

 

Voor Magento 2 wordt geadviseerd om tenminste 900 woorden te gebruiken en de pagina te verrijken met afbeeldingen en/of video’s. Landingspagina’s zijn via de optie ‘Pagina’s’ vrij gemakkelijk te maken in Magento. De landingspagina krijgt een plekje op Google door haar via het menuonderdeel ‘Statische blokken’ te linken in een footer.

10) Zorg voor een sterke welkomsttekst

De welkomsttekst is van cruciaal belang voor een Magento-webshop. De vindbaarheid van de homepage met goede zoekwoordposities wordt grotendeels bepaald door de welkomsttekst

Kies voor goede zoekwoorden en -zinnen (keywords) met een hoge (twee tot drie procent is een goede waarde), maar ook weer niet overdreven zoekwoorddichtheid. Let bij het schrijven van de tekst ook goed op de structuur en gebruik bij voorkeur kopteksten en subkoppen of alineaheaders.

Wil je ook meer organische bezoekers?

Wil je meer bezoekers via zoekmachines? Laten we samen jouw webshop verbeteren. Bel ons via 0318 24 00 49 of neem contact met ons op.

Wat zijn de voordelen van een responsive webshop?

Wat zijn de voordelen van een responsive webshop?

Lang niet alle internetgebruikers maken nog exclusief gebruik van een traditioneel computerscherm. De moderne consument surft ook steeds vaker op nieuwere apparaten met vaak zeer uiteenlopende schermmaten zoals smartphones, tablets en smarttelevisies.

 

Een uitdaging dus voor moderne webshops. Een responsive webdesign kan in dit tijdperk van snelle technologische vooruitgang de sleutel zijn voor het aanbieden van een prettige gebruikservaring en goede content. Wat zijn de belangrijkste voordelen van een responsive webshop ten opzichte van een traditionele of mobiele website?

Wat is een responsive webshop?

De term Responsive Web Design werd in 2010 bedacht door Ethan Marcotte en maakt het mogelijk om een website of webshop in één enkele versie te optimaliseren voor verschillende schermresoluties.

 

De site voegt zich in zo’n geval dus naar de grootte van jouw scherm zonder dat dit ten koste gaat van de content en functionaliteit.

Voordelen van een responsive webshop

Geoptimaliseerd voor meerdere platformen

Een groot voordeel van een responsive webshop is dat er maar één website gemaakt hoeft te worden in plaats van meerdere versies (een voor elk type apparaat). De site wordt zo ontworpen dat ze zich aanpast aan het toestel en het gedrag van de gebruiker.

 

De bezoeker krijgt dus altijd dezelfde content te zien. Alleen de presentatie en bediening kan enigszins verschillen. Die optimalisatie voor alle platformen bespaart jou als ondernemer tijd en extra kosten.

 

Want omdat de shop zich automatisch aanpast aan het beeldscherm van de gebruiker, kunnen het onderhoud en eventuele (tekst)aanpassingen vanaf een centraal punt en met behulp van een enkel contentmanagementsysteem worden uitgevoerd.

Responsive webshops zijn goedkoper

Responsive webshops zijn in de regel ook goedkoper dan hun meer conventionele tegenhangers, terwijl ze ook garant staan voor een prettigere gebruikservaring op mobiele apparaten.

 

Omdat een responsive webdesign je productaanbod toegankelijk maakt voor alle denkbare gebruikers en applicaties, kun je de conversie op alle kanalen verhogen. En dat heeft op zijn beurt ook weer een positieve invloed op de klanttevredenheid en omzetcijfers.

Optimaal leesbare e-mails

Responsive design kan ook worden ingezet om de leesbaarheid van e-mails op de smartphone aanzienlijk te verbeteren.

 

De techniek zorgt ervoor dat tekstlinks en knoppen gemakkelijk bruikbaar blijven voor gebruikers die niet langer vertrouwen op een muis, maar via touchscreens navigeren met hun duim of wijsvinger.

Betere vindbaarheid

Een responsive webshop is ook beter vindbaar in zoekmachines. Sterker, een internetgigant als Google raadt het hebben van een responsive webdesign voor online-ondernemers zelfs sterk aan.

 

Bij het gebruiken van een responsive webshop blijft al jouw content op één domein. Hierdoor wordt het voor gebruikers een stuk gemakkelijker om naar de website te linken en content te delen.

 

Google kan de content van responsive webshops op zijn beurt weer efficiënter achterhalen en indexeren.

Toekomstbestendig design

Je webshop wordt steeds vaker op een breed scala aan verschillende schermen bekeken. Denk aan laptops, notebooks, computerschermen van uiteenlopende types en formaten, smartphones, tablets en smart-tv’s.
Behalve dat deze apparaten in diverse formaten verkrijgbaar zijn, kun je ze vaak ook nog draaien in een landschaps- of portretmodus. Het is bovendien aannemelijk dat er in de toekomst nog meer verschillende apparaten en formaten bij zullen komen.

 

Het voordeel van responsive design is dat je een toekomstbestendig systeem in handen hebt waarmee je nog jaren vooruit kunt.

Nadeel van responsive webdesign

Een van de weinige nadelen van een responsive webdesign is dat er vaak grotere afbeeldingen worden ingeladen dan strikt genomen noodzakelijk is. Het probleem is dat oudere browsers de techniek vaak niet (optimaal) ondersteunen.

 

Ook de prestaties (in ICT-termen meestal aangeduid als performance) van een responsive webshop moeten worden geoptimaliseerd omdat het mobiele netwerk bijvoorbeeld maar een beperkte snelheid heeft.

Waarom overschakelen op responsive?

Als je alles bij elkaar optelt, zijn de voordelen van een responsive webshop veel groter dan de beperkte nadelen. Omdat het leger aan schermen, platforms en apparaten waar jouw website op moet draaien alleen maar groeit, wordt responsive webdesign steeds meer de norm.

 

Omdat het leger aan schermen, platforms en apparaten waar jouw website op moet draaien alleen maar groeit, wordt responsive webdesign steeds meer de norm.

 

Ook de onlineverkoop van producten via smartphones en tablets vertoont de laatste jaren een explosieve groei. Mobiele kanalen bieden momenteel dus enorme kansen voor webshopeigenaren.

 

Responsive webdesign levert door zijn gebruiksgemak en universele karakter de beste handvatten voor het benutten van die commerciële groeimogelijkheden.

Responsive Magento webshop starten?

Heb je plannen om een responsive/mobielvriendelijk Magento 2 webshop te laten bouwen? Neem gerust contact met ons op of bel ons via 0318 24 00 49.

Overstappen op Magento 2.0: wel of niet doen?

Overstappen op Magento 2: wel of niet doen?

Nadat de geruchten in IT-kringen al een tijdje de ronde deden, werd in 2015 eindelijk een nieuwe versie van het populaire e-commercesysteem Magento gelanceerd.

Veel webshopeigenaren komen dus voor een lastige keuze te staan: gewoon Magento 1.9 blijven gebruiken of meegaan met de Magento webwinkel ontwikkeling en overstappen op Magento 2?

Magento 1.9: wat zijn de voordelen?

De eerste versie van Magento kwam op de markt in 2007. Met een marktaandeel van 17 procent is het platform inmiddels een begrip binnen de e-commerce. Het voordeel van die gevestigde positie is dat het systeem bekend is bij een groot aantal web developers en dus gemakkelijk, snel en efficiënt ingebouwd kan worden.

 

Het opbouwen van een shop in Magento 1.9 gaat dan ook sneller dan het maken van een vergelijkbaar platform in Magento 2. Daarnaast zijn er de afgelopen jaren dermate veel extensies gebouwd dat zelfs lastige vragen van veeleisende klanten meestal gemakkelijk zijn op te lossen in Magento 1.9.

Beperkingen van Magento 1.9

Dat Magento 1 inmiddels al een tijdje meegaat, heeft natuurlijk ook zo zijn nadelen. Zeker in de IT-sector, een wereld waar technologische ontwikkelingen en doorbraken elkaar doorgaans in een rap tempo opvolgen, is een product snel verouderd.

Dat geldt op sommige vlakken ook voor Magento 1.9. De bouwstenen van het platform zijn redelijk gedateerd, wat onder meer tot uiting komt in de zware basiscode waarop het systeem draait.

 

Het gevolg is dat een niet maximaal geoptimaliseerde Magento 1-shop vaak vrij traag is. Dit gebrek aan snelheid was ook de hoofdreden om Magento 2.0 uit te brengen.

Een ander nadeel is dat Magento 1.9 tot en met juni 2020 wel nog wordt ondersteund, maar alle vernieuwingen naar 2 gaan. Het platform verliest qua functionaliteiten dus elke groeimogelijkheid.

Magento 2

Magento 2 is geen update of verbeterde versie van Magento 1.9, maar een volledig nieuw platform dat feitelijk vanaf de grond is opgebouwd en een andere interne architectuur plus meer systeemeisen heeft.

 

De database en veel functies hebben wel de nodige overeenkomsten met Magento 1.9, maar uiteindelijk haal je met de 2 versie toch een geheel nieuw platform in huis.

Een nadeel van Magento 2 is dan ook dat een overstap naar dit systeem bestaande webshops geld en tijd gaat kosten. Omdat Magento 2 namelijk een gloednieuwe kern heeft, ontkom je niet aan een volledig schone installatie.

Magento 2

UX MAZE biedt compelete Magento 2 webshops voor retailers, B2B en merken. Lees meer over Magento 2.

Voordelen Magento 2

Tegenover de extra tijd en moeite die nodig is om Magento 2 te installeren, staan echter wel de nodige voordelen. Zo is Magento 2 bijvoorbeeld een stuk gebruiksvriendelijker dan zijn voorganger.

 

De toegankelijkere interface is gemakkelijker te hanteren, waardoor het aanmaken en aanpassen van producten eenvoudiger wordt en webshopeigenaren ook zelf probleemloos veranderingen kunnen doorvoeren op hun website.

 

Webontwikkelaars kunnen dankzij Magento 2 bovendien efficiënter en met een betere broncode werken. Daarnaast heeft de Magento 2 versie nog een paar extra voordelen.

 

  1. Betere algehele performance door een nieuwe kern.
  2. Korte laadtijd, onder meer door technieken als Varnish Cache.
  3. Nieuw testframework dat webontwikkelaars in staat stelt om de werkzaamheid van een webshop verder te optimaliseren en fouten eerder op te sporen.
  4. Lagere maandelijkse development kosten door technieken als PHP 5.5 en jQuery.
  5. Verbeterde bestandsstructuur en betere beveiliging tegen veiligheidslekken.
  6. Mogelijkheid tot CSS pre processing.
  7. Responsive backend en betere kwaliteitscontrole op extensies uit de Magento Marketplace.

Overstappen naar Magento 2 of juist niet?

Of overstappen op Magento 2.0 zin heeft of niet hangt grotendeels af van de situatie en het type webshop. Zoals hierboven al uitgelegd is het nieuwere platform qua technische mogelijkheden en gebruiksgemak zeker een verbetering vergeleken met Magento 1.9.

 

Bovendien wordt Magento 1.9 vanaf juni 2020 ook niet meer ondersteund. Nu dat Magento 2.3 beschikbaar is, is het juiste moment om de overstap te plannen.

Starten van een nieuwe webshop?

Als je wilt starten met een nieuwe webshop ligt de keuze voor Magento 2 natuurlijk het meest voor de hand.

 

Het platform heeft duidelijke voordelen in vergeleken met Magento 1.9 en zal de komende jaren hoogstwaarschijnlijk uitgebreid worden met nieuwe extensies en updates. Zo investeer je dus gelijk in een webshop die in principe nog jaren meegaat.

 

Wil je meer weten over welke versie beter bij je doelen past? Neem gerust contact met ons op of bel 0318 24 00 49.

11 Stappen naar een succesvolle Magento webshop!

11 Stappen naar een succesvolle Magento webshop!

Wil je een succesvolle Magento webshop starten? Een goed voor onderzoek bespaart je tijd en geld en verhoogt jouw kans van slagen. Wellicht heb je sindskort van Magento gehoord of werk je al een tijdje er mee.

 

Magento biedt kleine en grote bedrijven de mogelijkheid om online hun producten en diensten te verkopen.In tegenstelling tot andere open source systemen is Magento zeer flexibel en bevat basis webshop functionaliteiten.

 

Dan ben je op de goede plek om basisinformatie te lezen over 11 stappen naar een succesvol Magento webshop. Wil je een Magento webshop laten maken of gaat het om overstappen van een andere webshop systeem naar Magento?

1) Bepaal jouw budget

Een Magento webshop kan verschillende prijzen hebben. Dit heeft te maken met de hoeveelheid aandacht en werk die hieraan besteed moet worden.

 

Denk hierbij aan de design en functionaliteiten. Een Magento 2 webshop op basis van een bestaande template begint vanaf €3.000. Wanneer het op maat gemaakt is, kan het al snel duizenden euro’s kosten. Lees meer over de kosten van Magento.

2) Bepaal jouw webshop doelgroep

Je kunt jouw producten niet aan iedereen verkopen. Het is beter om een specifiek doelgroep te bedienen dan iedereen tevreden te willen stellen.

 

Naast het bepalen van leeftijd of geslacht is het belangrijk om te denken aan andere onderdelen zoals jouw productwaarde, diensten en andere onderdelen die jouw doelgroep belangrijk vindt.

3) Breng de concurrentie in kaart

Er zijn vast andere bedrijven die direct of indirect jouw concurrenten zijn. Deze bedrijven verkopen de zelfde producten en diensten online.

 

Zijn er meerdere concurrenten, hou het bij drie en voer een beknopte analyse uit. Vervolgens kun je in kaart brengen wat de concurrent goed en niet goed doet. Dit biedt inzicht om jouw onderscheidende strategie te bepalen.

4) Ecommerce Strategie

Wat maakt jouw webshop bijzonder? Naast een goed product zijn er andere belangrijke elementen.

 

Als voorbeeld kan je denken aan verzending op dagbasis of bied je uitgebreidere service aan dan je concurrent? Deze en andere punten moeten duidelijk gecommuniceerd worden met de doelgroep.

 

Een goed keyword onzerzoek is heel belangrijk om de juiste categorieen aan te maken en organisch bezoekers te trekken na drie/vier manden van live gang. 

5) Professionele uitstraling is een “must”

Jouw doelgroep heeft vertrouwen nodig voordat zij een aankoop doen. Een professionele uitstraling bepaalt of zij voor jouw bedrijf kiezen of voor de concurrent.

 

Een logo is het eerste onderdeel waarbij zij een idee krijgt van jouw bedrijf. Daarom is het belangrijk om aandacht te besteden aan jouw offline en online uitstraling.

6) Design strategie

Is jouw product of merk al bekend bij de doelgroep of gaat het om een nieuw product die nog niet bekend is. Afhankelijk van jouw product kan je kiezen voor:

 

Design op maat:

Een design op maat levert het beste resultaat. Dit omdat er meer tijd en aandacht besteed kan worden aan het uiterlijk van jouw webshop.

 

De meest belangrijke pagina’s zijn home, categorie, product, winkelwagen, afrekenen en mijn account. Deze pagina’s op maat laten ontwerpen bied een betere uitstraling dan een standaard template.

 

Bestaande template:

Magento kent duizenden bestaande templates die gebruikt kunnen worden als basis voor jouw webshop. Hiervoor kun je kiezen wanneer je een beperkte budget hebt.

7) Gewenste functionaliteiten

Magento biedt basis functionaliteiten aan zoals het bekijken van producten, de mogelijkheid om orders te plaatsen en afrekenen.

 

Als beheerder kun je producten toevoegen, orders verwerken en veel meer. Zijn er bepaalde functionele eisen die niet in Magento beschikbaar zijn, dan moeten deze ontwikkeld worden of bestaande extensies toe gepast worden. In de beginfase is het belangrijk om te focussen op “Must Have” functionaliteiten

8) Webshop content

Teksten, afbeeldingen en video’s zijn de basis van jouw webshop. Een goed geschreven productbeschrijving zal effect hebben op zoekmachines en klanten.

 

Teksten:

Gebruik geen standaard tekst van de fabrikant. Er is een mogelijkheid dat andere webshops dat ook al doen. Besteed aandacht aan jouw product beschrijvingen en overtuig je klanten.

 

Afbeeldingen:

Professionele afbeeldingen hebben invloed op het koopgedrag. Naast productafbeeldingen, kunnen sfeer afbeeldingen de klant helpen om het product in hun ruimtes voor te stellen.

 

Video’s:

Wanneer je een complex product aanbied, kan een video veel vragen van de klant beantwoorden.

 

Documenten:

Technische informatie in de form van PDF’s zijn van belang. Sommige klanten willen toegang hebben tot alle beschikbare informatie voordat zij een aankoop doen.

9) Snelle & stabiele Magento hosting

Magento is een zwaar pakket waarbij het niet op elke server snel zal draaien. Daarbij is het belangrijk om een geschikte Magento 2 hosting te hebben. Deze beginnen vanaf €60-€300 per maand.

10) Hoe haal je bezoekers naar jouw webshop

Google adverteren:

Een van de snelste manieren om bezoekers naar jouw webshop te trekken is via Google Adwords. Hier gaat om betalen per klik. Adwords is duurder dan andere marketing kanalen maar kan snel resultaten leveren.

 

Zoekmachine optimalisatie:

Het voeren van een zoekword analyse en een plan voor het optimaliseren van jouw webshop kan binnen 3-6 maanden veel resultaten leveren.

 

Facebook & Instagram marketing:

Een combinatie van Facebook en Facebook ads kan bijdrage hebben om jouw merk bekend te maken en bezoekers te trekken naar jouw webshop.

 

Twitter, Linkedin en Snapchat:

Afhankelijk van jouw doelgroep kan verschillende social media kanalen ingezet worden om bezoekers naar jouw wetshoop te trekken.

11) Webshop optimalisatie

Nadat er voldoende bezoekers naar jouw webshop komen, is er tijd om na te denken om jouw webshop te verbeteren. Echter, de vraag is wat ga je verbeteren en met welke doel?

Ben jij op zoek naar een team van Magento experts? Wil je een Magento webshop laten maken?

 

Wij zijn UX MAZE. Een team van Magento Experts. Wij helpen je graag verder! Neem gerust contact met ons op om kennis te maken.

Magento patch SUPEE-8788

Magento patch SUPEE-8788

Magento heeft een security patch uitgebracht voor Magento Community 1.9.3 & Magento Enterprise 1.14.3. Deze patch lost beveiligingslekken in de Zend framework en de betaal mogelijkheden op.

 

Daarnaast eindigt deze patch sessies van gebruikers nadat zij uitgelogd zijn van hun account.

 

Wil je meer weten over de Officiële release? ga naar //magento.com/security/patches/supee-8788

[simple-author-box]

5 tips voor een perfecte webshop productpagina

5 tips voor een perfecte webshop productpagina

De best verkochte producten online zijn software, boeken, muziek en bloemen. Computer onderdelen en consumentenelektronica komt op de tweede plaats volgens STATIC BRAIN.

 

Bezoekers van je webshop hebben een bepaalde verwachting van hoe een webshop moet werken. Naast de homepagina zijn er andere pagina’s van belang zoals categoriepagina, productpagina, winkelwagen en afrekenen. Deze pagina’s vormen de “Sales Funnel”.

 

Deze “Sales Funnel” bepaalt het verkoopproces binnen jouw webshop. Echter kunnen bezoekers belanden op een categorie of een productpagina. Zij kunnen snel je webshop verlaten indien zij niet de nodige informatie kunnen vinden op deze pagina’s.

 

Dit artikel legt de focus op de productpagina’s van grote webshops in Nederland om te kijken hoe zij het doen. Hiervoor is er gekozen voor een laptop die volgens tweakers.com de meest populiare product was in december 2015.

Na een review te hebben gemaakt van www.bol.com, www.mediamarkt.nl, www.store.hp.com, www.centralpoint.nl en laptopshop.nl komen de volgende punten sterk naar voren.

 

  1. Product titel is prominent
  2. Er wordt gecommuniceerd wanneer de klant het product kan verwachten als hij het nu bestelt
  3. De klantvoordelen worden benoemd in de vorm van USP’s. deze zijn dicht bij de knop “Bestellen”
  4. De knoppen “Bestellen” of “In winkelmand” is boven de fold.
  5. Aanvullende productinfomratie en technische kenmerken zijn onder de fold. Alle webshops bieden rijke informatie aan zoals afbeeldingen, video’s en tekst

Bol.com

  • Naast afbeeldingen, laat bol.com direct een product videoclip zien
  • Relevante producten hebben een belangrijke positie. Bijvoorbeeld een positie ligt het naast de productinformatie
  • Up sales en bundles zijn onder de fold. De bezoeker moet naar beneden scrollen om het te kunnen zien

Media Markt

  • Wanneer je naar beneden scrolt en voorbij de knop “Bestellen” gaat krijg je altijd de prijs, USP’s en de knop “BESTEL NU” te zien
  • Bundles zijn direct te zien en ligt voor de uitgebreide productinformatie

HP Store

  • HP biedt een gratis computerspel met de laptop
  • Naast online bestellen, is er de mogelijkheid om telefonisch te bestellen
  • Zoals bol.com laat HP ook een product videoclip zien bij de productafbeeldingen
  • Accessoires krijgt veel aandacht door het een tab te geven

Central point

  • Product videoclip tussen de productafbeeldingen
  • Uitgebreide productinformatie en de mogelijkheid om een document te downloaden met de technische aspecten
  • Verschillende kortingen wanneer het product gekocht wordt in combinatie met een andere product
  • Meerdere video’s om het product te laten zien onderaan de pagina
  • De mogelijkheid om meer te lezen over het product in de nieuwspagina
  • Het belangrijkste element is dat het constant visueel mogelijk is om te bestellen.

Coolblue

 

  • Informatie over ophalen bij een winkel
  • 7 USP worden genoemd op de productpagina
  • De voor- en nadelen van het product volgens Coolblue
  • Bundels om kortingen te krijgen
  • Uitgebreide klantenreview
  • De mogelijkheid om een verzekering te sluiten voor het product

Conclusie

Bezoekers kunnen op je productpagina’s landen vanuit campagnes, zoekmachines of andere bronnen. Niet elke bezoeker land op de homepagina en kan de normale sales funnel volgen om een aankoop te doen.

 

Rijke content zoals professionele afbeeldingen, videoclips en uitgebreide productinformatie kan de webshop bezoeker helpen om het product beter te begrijpen.

 

Echter product informatie alleen is niet genoeg om een bezoeker te overtuigen om het product bij jou te kopen. Daarom is het belangrijk om je klant te vertellen wat de voordelen zijn van jouw bedrijf in de vorm van USP’s.

 

Centralpoint.nl heeft een geweldige productpagina waarbij verschillende type bezoekers zich thuis kunnen voelen. Het geeft de snelle koper en de researcher genoeg informatie om naar de vervolgstap te kunnen gaan. Zij hebben het dilemma van “above the fold and below the fold” goed opgelost door het weergeven van een balk die altijd in beeld blijft wanneer je naar beneden scrolt.

 

Coolblue.nl focust op sociaal proof waarbij elke productpagina klantenreviews bevat. Daarnaast doet zij een stapje extra om haar kennis te delen met klanten door zelf de voor- en nadelen van elk product te benoemen.

 

Gebruik rijke informatie op elke product pagina en geef antwoorden op de vragen van elke bezoeker door gebruik te maken van jouw bedrijfsvoordelen. Maak het productpagina persoonlijker door iets anders te doen dan de concurrent en verbind met je klanten.

 

Heb je een review nodig van jouw webshop of wil je de conversie van je webshop verhogen? Neem contact met ons op en wij helpen je graag verder.